Lichttherapie

Lichttherapie

Licht heeft veel invloed op ons lichaam.
Meer dan 500.000 mensen hebben ieder jaar last van een winterdepressie doordat het in de herfst en de winter langer donker is.
Lichttherapie heeft direct invloed op de aanmaak van melatonine. Het slaap-waakritme wordt verbeterd  en je krijgt een energieker gevoel.

Hoe werkt lichttherapie?

Tijdens de sessie zit je voor een daglichtlamp.                                       lichttherapie
Dat is een lamp met wit licht en een erg sterke intensiteit (10.000 lux)

Je komt 5 tot 10 keer.
  Je zit per keer 30 minuten met je gezicht naar de daglichtlamp op 50-60 cm. afstand
  Ondertussen kun je muziek luisteren of een boek lezen

Voor een goed herstel is het het beste om de lichttherapie ’s ochtends te doen,
zodat je bioritme zich goed herstelt.

Lichttherapie heeft weinig bijwerkingen.
Eventuele klachten die kunnen optreden zijn soms hoofdpijn of misselijkheid.
Na het half uurtje voor de lamp kun je je soms wat suf voelen of licht
in het hoofd.

Tijdens de intake bespreken we of lichttherapie voor jou geschikt is.
Het is mogelijk dat je na een week lichttherapie de rest van de winter
geen last meer hebt van je winterdepressie.